Biblioteka Publiczna w Kaliszu

Kodowanie w Bibliotece – gry, roboty i tablety

Biblioteka Publiczna w Kaliszu Pomorskim, dzięki udziałowi w projekcie „Kodowanie w bibliotece” pozyskała nowy sprzęt elektroniczny i edukacyjny, są to: trzy tablety Huawei, trzy roboty Photon w wersji edukacyjnej wraz z akcesoriami (matą edukacyjną, kompletem fiszek do ćwiczeń na macie oraz trzema urządzeniami Magic Dongle), a także trzy gry edukacyjne Scottie Go! Otrzymany sprzęt wykorzystany zostanie przez pracowników czytelni internetowej do prowadzenia zajęć edukacyjnych z dziećmi i młodzieżą dotyczących podstaw kodowania.

 

Celem Projektu „Kodowanie w bibliotece” jest dostarczenie bibliotekom publicznym sprzętu służącego do nauki kodowania oraz wiedzy na temat podstaw kodowania w celu  organizacji zajęć o tej tematyce, a także promowanie wizerunku bibliotek publicznych jako instytucji zapewniających dostęp do twórczo realizowanej edukacji pozaformalnej uzupełniającej kompetencje zdobywane przez dzieci i młodzież w szkołach.

 

Projekt „Kodowanie w bibliotece” jest częścią Programu Rozwoju Bibliotek 2017-2018 realizowanego Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

 

 

 

Pozostałe wydarzenia

Wieczorem, w dn. 12. marca 2019 r., na zaproszenie Biblioteki Publicznej w Kaliszu Pomorskim i Krzysztofa Wiśniewskiego, inżyniera leśnika, kaliskiego blogera i pasjonata lokalnej historii, dr Zbigniew Mieczkowski przybył do Kalisza Pomorskiego, by spotkać się z czytelnikami i promować swą najnowszą książkę pt. Łączy nas Drawa: monografia rzeki.

W dn. 11. marca 2019 r. w Bibliotece Publicznej w Kaliszu Pomorskim odbyły się zajęcia edukacyjne dla dzieci z Przedszkola „Bajkolandia” w Kaliszu Pomorskim poświęcone lasom tropikalnym.

Biblioteka bierze udział w programie Orange dla bibliotek