Biblioteka Publiczna w Kaliszu

Kodowanie w Bibliotece – gry, roboty i tablety

Biblioteka Publiczna w Kaliszu Pomorskim, dzięki udziałowi w projekcie „Kodowanie w bibliotece” pozyskała nowy sprzęt elektroniczny i edukacyjny, są to: trzy tablety Huawei, trzy roboty Photon w wersji edukacyjnej wraz z akcesoriami (matą edukacyjną, kompletem fiszek do ćwiczeń na macie oraz trzema urządzeniami Magic Dongle), a także trzy gry edukacyjne Scottie Go! Otrzymany sprzęt wykorzystany zostanie przez pracowników czytelni internetowej do prowadzenia zajęć edukacyjnych z dziećmi i młodzieżą dotyczących podstaw kodowania.

 

Celem Projektu „Kodowanie w bibliotece” jest dostarczenie bibliotekom publicznym sprzętu służącego do nauki kodowania oraz wiedzy na temat podstaw kodowania w celu  organizacji zajęć o tej tematyce, a także promowanie wizerunku bibliotek publicznych jako instytucji zapewniających dostęp do twórczo realizowanej edukacji pozaformalnej uzupełniającej kompetencje zdobywane przez dzieci i młodzież w szkołach.

 

Projekt „Kodowanie w bibliotece” jest częścią Programu Rozwoju Bibliotek 2017-2018 realizowanego Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

 

 

 

Pozostałe wydarzenia

„Człowiek nie rodzi się kameleonem, tylko się nim staje”
D. Levy: Gorące mleko. Str. 154.

 

Biblioteka, dn. 21 lutego 2024 r. Powoli się zbieramy, siadamy do stołu, wyjmujemy lekturę i własne notatki. Będziemy omawiać kolejną książkę w ramach spotkań dyskusyjnego klubu książki. Przez ostatni miesiąc czytałyśmy powieść irlandzkiej powieściopisarki, autorki scenariuszy do sztuk teatralnych, Deborah Levy pt. „Gorące mleko”.

Zachodniopomorskie Forum Kultury Kalisz
Pomorski
Ośrodek
Kultury


Biblioteka bierze udział w programie Orange dla bibliotek