Biblioteka Publiczna w Kaliszu

Eko-Jarmarkowa Gra Smartfonowa

W sobotę 21. 07. 2018 r., drugiego dnia Eko-Jarmarku nad Jeziorem Ogórkowym odbyła się Eko-Jarmarkowa Gra Smartfonowa, która stworzona i przeprowadzona została przez pracowników czytelni internetowej Biblioteki Publicznej w Kaliszu Pomorskim.

 

Jarmarkowa aplikacja mobilna na telefony komórkowe, wykorzystująca naprowadzanie gps, oparta została na oprogramowaniu ActionTrack, które zakupione zostało dzięki dofinansowaniu w programie Działaj Lokalnie. Sama gra polegała na odnajdowaniu ukrytych punktów nawigacyjnych, rozmieszczonych na terenie Stadionu Miejskiego i wykonywaniu zadań lub odpowiadaniu na pytania związane z Jarmarkiem, kiszeniem ogórków, ekologią i Kaliszem Pomorskim.

Do udziału w grze przystąpiło sześć drużyn, poniżej klasyfikacja końcowa, w której decydującym kryterium był czas ukończenia całej trasy:

    CZARNE PTAKI – czas: 17:59, 1700 pkt.

    CWANIACY – czas: 18:16, 1610 pkt.

    DORSZE – czas: 18:22, 1700 pkt.

    URWISY – czas: 20:27, 1610 pkt.

    DUET – czas: 21:22, 1520 pkt.

    OGÓRECZKI – czas: 25:43, 1510 pkt.

Wszystkim zawodnikom dziękujemy za udział w grze i zapraszamy za rok! Zwycięzcom gratulujemy osiągniętych wyników oraz zdobycia atrakcyjnych nagród finansowych. Poniżej prezentujemy kilka zdjęć, które zostały wykonane przez samych uczestników gry w trakcie rozgrywki.

 

Pozostałe wydarzenia

W dn. 11 grudnia 2024 r. miało miejsce spotkanie uczestników dyskusyjnego klubu książki poświęcone powieści pt. „Rzeźbiarz łez” autorstwa Erin Doom.    To powieść o trudnym dzieciństwie, rodzącej się miłości pomiędzy dwiema skrzywdzonymi przez los osobami: Nici i Rigera.  Poznali się w sierocińcu, ona była uosobieniem delikatnego motyla, on reprezentował ciemną stronę osobowości. Zbliżenie tych dwojga bohaterów nastąpiło dopiero wtedy, gdy razem wyjechali do domu adopcyjnego, realia sierocińca skutecznie uniemożliwiały znalezienie przyjaznej duszy.

Dnia 4 grudnia odbyło się ostatnie spotkanie nawiązujące do formuły escape room pt. „Tajemniczy zamek”. Pierwsza zabawa była zorganizowana  w ramach Nocy Bibliotek w dn. 16 października 2024 r. Po bardzo pozytywnym odbiorze i zainteresowaniu wśród młodzieży, postanowiliśmy zorganizować cykl spotkań tego typu. Spotkania odbywały się regularnie,  zawsze w środowe wieczory. Łącznie w pałacowym escape roomie wzięło udział 56 osób, w tym młodzież z kaliskiego liceum, młodzież z kaliskiej podstawówki oraz kadra nauczycielska z ZSP w Kaliszu Pomorskim. Bardzo pomocny  w zorganizowaniu tak licznej grupy osób do naszej zabawy, za co ogromnie dziękujemy, był Pan Maciej Gryczewski, wychowawca młodzieży z internatu naszego liceum.

Zachodniopomorskie Forum Kultury Kalisz
Pomorski
Ośrodek
Kultury


Biblioteka bierze udział w programie Orange dla bibliotek